Skola

2010-05-11 @ 19:13:55

Skola,skola och åter skola...önska att sommaren var här och man kunde komma väck från skolan! Idag var det iochförsig ingen dålig dag, men man känner verkligen att skoltröttheten aldrig försvinner från en :/ menmen man ska väl int klaga för mkt, utan skolan hade man aldrig träffat sina vänner och utan dem sägs de ju att man int är ngt...int sant? :)
Nu när jag inne och snacka om skola så kom jag och tänka på en text vi läste på engelskan....om ett tidningsurklipp från ngn amerikansk tidning som handlade om en skola som lät sina elever själva bestämma sin skolgång. Dvs att om elevrna ville fick de sitta och spela spel på skolan eller kolla på tv hela dagen, för att enligt rektorn på skolan är det eleven själv som vet sina begränsningar och kan utifrån dem bestämma själva vad som är viktigast för dem att lära sig. Enligt mig sj tycker jag skolan lät helt random, jag menar, hur ska dessa barn kunna få en bra utbildning om de bara sitter och spelar dator och titta tv hela dagarna :S och hur ska de veta vad de har för begränsningar om man int testar nya olika saker? Tyckte de var lite konstig, men som sagt de var  bara en "liten" parantes för dagen, haha xD hope you enjoy it (a) ;D p0zZ



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback